عطر ظهور

چکیده ای از آنچه که باید بدانید...

عطر ظهور

چکیده ای از آنچه که باید بدانید...

سفیانی (بخش دوم)

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۵۹ ب.ظ

⛅️ نشانه های ظهور قائم ⛅️

#ظهور قسمت چهارم، سفیانی(بخش دوم)

🔴 پلیدی و سرکشی سفیانی 👺

راویان حدیث، در نفاق و بدسرشتی و دشمنی او با خدا و پیامبرش حضرت محمد(ص) و حضرت مهدی(عج) اتفاق نظر دارند و روایاتی که شیعه و سنی درباره شخصیت و کردار او نقل کرده‌اند یکسان یا تقریبا نزدیک به هم است، چنانکه از این قبیل روایت شده است که گفت:

سفیانی بدترین فرمانرواست، دانشمندان و اهل فضل را می‌کشد و نابود می‌سازد. از آنها برای رسیدن به مقاصد خود یاری می‌خواهد هرکس سرباز زند او را به قتل می‌رساند.

🔵 فرهنگ و گرایش سیاسی سفیانی

روایات، نشانگر این معناست که سفیانی فرهنگ و آموزش غربی دارد و چه بسا در همانجا رشد کرده باشد. در کتاب غیبت طوسی از بشر بن غالب به صورت مرسل روایت شده: سفیانی در حالی که رهبری گروهی را به عهده دارد مانند شخص نصرانی صلیب برگردن دارد و از سرزمین رومیان روی می‌آورد. ✝️

در روایت کلمه منتصر آمده اما در اصل باید «مُتِنَصِّر» باشد، چنانکه در بحارالانوار ج۵۲ ص۲۱۷ آمده است، یعنی، مسلمان مسیحی شده! و جمله «از سرزمین رومیان می‌آید» یعنی کسی که از سرزمین روم (غرب) به شام می‌آید و آنگاه دست به جنبش و قیام می‌زند. البته این روایت از معصوم نقل نشده و نمی‌تواند مورد اعتماد باشد.

از برخی روایات چنین استفاده می‌شود که وی مسلمان منحرفی است که کینه حضرت علی(ع) را به دل دارد.

⚫️ کینه سفیانی نسبت به اهل بیت و شیعیان

کینه توزی، از بارزترین ویژگی‌های سفیانی است که روایات مربوط به او از آن یاد می‌کند بلکه از آن روایات چنین برمی‌آید که نقش سیاسی او ایجاد فتنه مذهبی در میان مسلمانان و تحریک تسنن علیه شیعیان تحت شعار یاری اهل سنت است. از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمود: «ما و اولاد ابوسفیان دو خاندان هستیم که به خاطر خدا با یکدیگر دشمنی داریم.. ما گفتیم خداوند راست گفت و آنها گفتند خداوند دروغ گفت... ابوسفیان به جنگ پیامبر برخاست و معاویه فرزند ابوسفیان به جنگ علی بن ابی طالب رفت و یزید پسر معاویه به نبرد با حسین بن علی(ع) پرداخت و سفیانی به مصاف حضرت قائم(ع) برمی‌خیزد.»

همچنین از امام باقر(ع) نقل شده است که فرمود: گویا من سفیانی (یا رفیق او) را می‌بینم که در زمینهای سرسبز شما در کوفه اقامت گزیده و منادی او ندا می‌دهد، هرکس سر یک تن از شیعیان علی را بیاورد هزار درهم پاداش اوست، در این هنگام همسایه بر همسایه حمله برده و می‌گوید این شخص از آنهاست، گردن او را می‌زند و هزار درهم جایزه می‌گیرد، آگاه باشید که در آن روز، فرمانروایی شما به دست حرامزادگان خواهد بود...

⚪️ زمان خروج او ⁉️

امام صادق(ع) می‌فرماید: «امر سفیانی از مسائل حتمی است، و خروجش در ماه رجب می‌باشد.» خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز واقع خواهد شد.

بر اساس روایات فراوانی که از پیشوایان معصوم علیهم السلام درباره سفیانی دوم رسیده است، خروج او در ماه «رجب» و روز جمعه، و محل خروجش از جایی بنام «وادی یابس» یعنی دره‌ای خشک یا بیابان بی‌آب و علف از سرزمین شام است.

موقع خروج او بعد از فتنه و جنگ بزرگی است که در میان اهل مشرق و مغرب روی می‌دهد و ظاهرا منظور از مشرق و مغرب که در حدیث آمده است، مشرق و مغرب همان حدودی است که سفیانی در آنجا ظاهر می‌شود، نه مشرق و مغرب عالم، زیرا در روایات بسیاری وارد شده که نخستین سرزمینی که از سرزمین مغرب خراب می‌شود، سرزمین شام است.

ویکی شیعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی