عطر ظهور

چکیده ای از آنچه که باید بدانید...

عطر ظهور

چکیده ای از آنچه که باید بدانید...

سفیانی (بخش اول)

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۵۵ ب.ظ

⛅️ نشانه‌های ظهور قائم ⛅️

#ظهور قسمت سوم، سفیانی(بخش اول)

🔴 علائم حتمی


امام صادق(ع) فرمود: «پیش از قیام قائم پنج نشانه حتمى است: یمانى، سفیانى، بانگ آسمانى، قتل نفس زکیّه و خسف بیداء»

نشانه اول: خروج سفیانی 🔥

خروج سُفْیانی از رخدادهای مهم در آستانۀ ظهور حضرت مهدی(عج) است که در منطقه شام رخ می‌دهد.

در روایات خروج سفیانی، نخستین از نشانه‌هاى حتمى ظهور دانسته شده که پیش از دیگر نشانه‌ها تحقق مى‌یابد.
 سفیانی فردی از نسل ابوسفیان و مخالف امام مهدی (عج) است. بنابر تعدادی از احادیث سپاه سفیانی در خسف بیداء از بین می‌رود.

🔵 حتمی بودن خروج سفیانی

خروج سفیانی، از نشانه‌های حتمی ظهور که در روایات اسلامى بیان شده است. از امام باقر(ع) روایت شده است که فرمود: « خروج سفیانى از امور حتمى است.»

 در روایت دیگر از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود:« سفیانى از نشانه‌هاى حتمى است و خروج وى در ماه رجب خواهد بود.» از امام رضا(ع) روایت شده که فرمود: « قیام قائم از سوى خدا حتمى است، خروج سفیانى نیز از سوى خدا حتمى است، بدون سفیانى هرگز قائمى نخواهد بود.»
 
⚪️ نام و نسب

در مورد شخص سفیانی نقل‌های متفاوتی وجود دارد؛ در منابع روائی شیعی، وی به عنوان فردی به نام عثمان بن عنبسه از تبار ابوسفیان معرفی شده است. در منابع اهل سنت وی با نام‌هایی چون: حرب بن عنبسه، عنبسه بن مرّه، عنبسه بن هند، عبداللَّه بن یزید، ابوعتبه و معاویه بن عتبه یاد شده است. شخصی بسیار سفّاک و خون آشام است و مهم‌ترین خصوصیت او، آدم کشی و خونریزی است، حرام خدا را حلال نموده و به هر جنایتی دست می‌زند. وی سنگدل‌ترین انسان‌ها است که رحم و عاطفه در زندگیش دیده نمی‌شود.

بنابر گفته برخی منابع، وجه تسمیه او به سفیانی به سبب نسبت داشتن با ابوسفیان است؛ چرا که وی از تبار ابوسفیان و هند به شمار می‌آید و او را جگرخوار هم می‌گویند زیرا جده‌اش هند زن ابوسفیان است که در جنگ احد وقتی حمزه سیدالشهداء به شهادت رسید، کوشید تا جگر حمزه را به دندان بکشد.

⚫️ چهره سفیانی

امام علی (ع) درباره او می‌فرماید: «او مردی میان بالا، با چهره‌ای وحشتناک، سر ستبر و آبله روی می‌باشد. هنگامی که او را ببینی او را یک چشم می‌پنداری.»

امام صادق(ع) در ترسیم چهره اومی‌فرماید: «تو اگر سفیانی را ببینی، پلیدترین انسان‌ها را دیده‌ای. او بور، سرخ روی و زاغ چشم است.»

در روایتی منسوب به امام باقر(ع) آمده است که «سفیانی، سرخ رویی سپید پوست و زاغ چشم است، هرگز خدا را پرستش نکرده و هرگز مکه و مدینه را ندیده است».

ویکی شیعه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۳
شهریار رضایی

خروج سفیانی

قسمت سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی