عطر ظهور

چکیده ای از آنچه که باید بدانید...

عطر ظهور

چکیده ای از آنچه که باید بدانید...

سفیانی (بخش سوم)

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۰۱ ب.ظ

⛅️نشانه های ظهور ⛅️

#ظهور قسمت پنجم، سفیانی(بخش سوم)

🔳  دوران سرکشی 🔱

تمام دوران سرکشی او از ابتدای خروجش تا زمان کشته شدنش به دست حضرت قائم(ع)، بیشتر از ۱۵ ماه نخواهد بود.

امام صادق(ع) فرمود: سفیانی از علایم حتمی است، خروج او در ماه رجب خواهد بود، و از آغاز خروجش تا پایان آن جمعا ۱۵ ماه است که در ۶ ماه آن جنگ و پیکار می‌کند، و چون شهرهای پنجگانه (دمشق، حمص، فلسطین، اردن، حلب) را تصرف کرد، ۹ ماه فرمانروایی می‌کند، و یک روز هم بر آن افزوده نمی‌شود.

 ابتدا آسیب او به اهل حق نمی‌رسد، زیرا گرفتار جنگ‌های داخلی و سرکوبی احزاب مخالف است؛ اما پس از آن هیچ هم و غمی ندارد و فقط خواهان کشتار اهل دین و مخصوصا شیعیان اهل بیت می شود. ⚠️

امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در خطبه‌ای می‌فرمایند:
سفیانی به خاطر بغض و کینه و عداوتی که با آل محمد (ص) دارد هر کس را بیابد که نام او محمد، علی، فاطمه، حسن، حسین، جعفر، موسی،فاطمه ، زینب، مریم، خدیجه، سکینه و رقیه باشد به قتل می‌رساند تا جایی‌که افرادش را به شهرها می‌فرستد و بچه‌های کوچک و اطفال خردسال را پیش او جمع می‌کنند و او دستور می‌دهد تا روغن زیتون را به جوش آورند و آن بچه‌های کوچک به او می‌گویند اگر پدران ما با تو مخالفت می‌کنند، گناه ما چیست؟ او اعتنا نمی‌کند و هر کس که آن نا‌م‌ها را داشته باشد، می‌جوشاند.

▪️ درفش سرخ سفیانی 🇦🇱

چون اوضاع در شام آرام شد، دو لشکر مجهز را با پرچم‌هایی سرخ (و به روایتی سبز) تنظیم می‌نماید و  یک لشکر را به سوی عراق و لشکر دوم را به سوی حجاز می فرستد.

 این پرچم سرخ می تواند بیانگر برتری‌جوئی و سیاست خون‌آشامی وی می‌باشد.

▪️ آیا سفیانی یکی است یا چند تن 👥

سفیانی وعده داده شده که روایات موجود در منابع شیعه و سنی بر آن دارد، یک نفر است اما در برخی از روایات سخن از دو سفیانی به میان آمده است، سفیانی اول و سفیانی دوم و در بعضی روایات استفاده می‌شود که آنها سه تن هستند.

اما آنکه مورد نکوهش قرار گرفته و دست به شرارت و کارهای وحشیانه می‌زند، همان سفیانی دوم است، زیرا سفیانی اول پس از استیلا بر سرزمین شام ، در جنگ عراق در برابر سپاه خراسانی و یاران درفش‌های سیاه شکست می‌خورد و در اثر زخمی که بر او وارد می‌شود در راه بازگشت به شام به هلاکت می‌رسد و سفیانی دوم را جانشین خود قرار می‌دهد تا مأموریت مهم او را ادامه دهد.

چنانچه این روایت صحیح باشد، سفیانی اول، کسی است که زمینه ساز سفیانی اصلی وعده داده شده است.

▪️ وظیفه ی شیعیان در این زمان ♥️

در تمام وقایع و جنگ های پیش از ظهور وظیفه ی شیعیان دینداری و حفظ جانشان برای یاری حضرت مهدی (ع) است.

از امام صادق (ع) پرسیدند:
وقتی سفیانی خروج می‌کند، ما چه کار کنیم؟
حضرت فرمودند: مردان چهره خود را پنهان کنند. بر زنان و فرزندان مشکلی نیست و چون بر پنج شهر شام مسلط شد، شما به سوی ولی امر خود حضرت مهدی کوچ کنید.

بنابراین وظیفه شیعیان پس از تصرف شام(سوریه و اردن فعلی) توسط سفیانی رفتن به مکه مکرمه برای یاری امام است.

▪️ نابودی لشکریان سفیانی ❌

همان طور بعدا گفته خواهد شد لشکر اول سفیانی (لشکر عراق) توسط سپاه خراسانی نابود می شود.
لشکر دوم سفیانی از حضور مخفیانه امام مطلع می شود و برای کشتن امام زمان وارد مدینه می شود، اما پیش رسیدنشان به مدینه، امام به شهر مکه می رود. لشکریان بعد از کشتن مردم مدینه، راهی مکه می شوند. اما به خواست خداوند گزندی به امام عصر نمی رسد و لشکر در میانه ی راه مکه در بیابانی به نام بیداء یکجا در زمین فرو می رود.
 
حضرت علی(ع) در ذیل آیه «وَ لَوْ تَری إذْ فُزِعوا فَلا فَوتَ» می‌فرماید: کمی پیش از قیام قائم ما مهدی ، سفیانی خروج می‌کند، پس به‌اندازه دوران حاملگی یک زن که ۹ ماه باشد حکومت می‌کند، لشکریان او به مدینه وارد می‌شوند، تا اینکه به «بیدا» می‌رسند، خداوند آنها را در زمین فرو می‌برد.

▪️ نابودی خود سفیانی ☠️

پس از آن سفیانی ته مانده لشکرش را جمع و دوباره آماده جنگ با امام می‌ شود.  لشکریان سفیانی و لشکریان امام مهدی (ع) در کنار دریاچه طبریه به یک‌دیگر می‌رسند و جنگ سختی بین طرفین در می‌گیرد و تمام لشکریان سفیانی نابود می‌شوند و فقط خودش باقی می‌ماند که امام او را در کنار دریاچه طبریه زیر درختی گردن می‌زند و به فتنه های یکی از شخصیت های خونخوار زمین پایان می دهد.

ویکی فقه، ویکی شیعه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی